Projecte Otto, el robot biped. DIY
Creació d'un robot DIY. Impressió 3D, muntatge i programació. Després de
treballar durant dos cursos la impressió 3D, i amb la intenció de
realitzar un projecte que combinés el disseny i la impressió 3D junt amb
la robòtica, i tot això amb la "filosofia maker" (fer-ho un mateix) vam
cercar diferents opcions.
Vam descobrir la web
http://otto.strikingly.com/, i amb l'assessorament dels seus creadors i
d'una comunitat maker molt activa a Twitter
(https://brico3d.blogspot.com/p/retobailezowi.html) vam decidir portar a
terme aquest projecte.
Destacar que la introducció de les plaques i sensors d'Arduino dona als alumnes una perspectiva molt clara de les infinites possibilitats de la programació i la robòtica.
Objectius
Destacar que la introducció de les plaques i sensors d'Arduino dona als alumnes una perspectiva molt clara de les infinites possibilitats de la programació i la robòtica.
Objectius
- Treballar de forma cooperativa per assolir un objectiu comú. Presa de decisions conjuntes en relació a la modificació del disseny original, creació de pressupost, recerca a la web dels components necessaris, impressió 3d, muntatge i programació.
- Seguir instruccions de forma pautada per tal d'assolir l'objectiu fixat, alhora que es resolen les diferents dificultats de forma creativa.
- Presentar el projecte de forma verbal davant de l'equip directiu del centre per tal d'aconseguir finançament, coneixent i sabent transmetre tota la dimensió del projecte (aprenentatges, materials, components...).
- Aplicar la programació amb finalitats concretes.
- Conèixer diferents components electrònics relacionats amb la robòtica (arduino, servomotors, sensors...).
Nacho Gálvez